Çevik Süreç (Agile Process): Değişiklik Yönetimi

Hepimiz projelerimizde aynı sıkıntıyı yaşarız. Değişiklik taleplerinin sonraki versiyonlara atılması veya analizde olmaması nedeniyle reddedilmesi. Özcan Acar‘ın Çevik Süreç (Agile Process) makalesinde, Agile Menifesto’da yer alan ilgili prensip bunu çok güzel açıklamış.

Welcome changing requirements, even late in development. Agile processes harness change for the customer’s competitive advantage.

Yazılımın ilerleyen dönemlerinde gelse bile talep edilen değişiklikler hoş karşılanmalıdır. Çevik süreçler, değişiklikleri müşterinin rekabetteki avantajını korumak ve sağlamak için kullanırlar.

Geleneksel yazılım metotlarının uygulandığı projelerde mimarinin ve planlamanın büyük bir bölümü implementasyon öncesi oluşturulur. Yazılım, hazırlanan planlardan sapmadan gerçekleştirilir. Bu müşteri tarafından talep edilen değişikliklerin göz ardı edilmesi anlamına gelmektedir. Böyle bir sürecin sonunda müşteri isteklerini tatmin etmeyen ve müşterinin piyasadaki rekabet kabiliyetini sınırlayan programlar oluşur. Bunu engellemek için her zaman müşteriden gelen değişiklik taleplerinin implementasyon esnasında dikkate alınması gerekmektedir. Değişiklik ne zaman gelirse gelsin, implementasyon bu değişiklik doğrultunda adapte edilebilmelidir.

Makalenin tamamını okumak için buraya tıklayınız.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s