Entegre Pazarlama (SMA 10.1)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 10. hafta 1. ders
Yüce Zerey, @yucezerey: Entegre Pazarlama

 

Sosyal medyayı (sm) kullanmak zorunda mıyım, kullanırsam diğer kanallarla entegre etmek durumunda mıyım? Önemli olan bu. Bir şeyin entegrasyonunu sağlamak için, öncelikle kurum içi dijital entegrasyonu doğru kurmak lazım.

Pazarlama tarafı iyi olan kurumlar dijitale olumlu bakmazlar, daha çoluk çocuk işi görürler.

Dijital pazarlama için ana fonksiyonlar

  • Analytics (KPI’lar),
  • Sm
  • Mobile
  • Online reputation management
  • Content management
  • Seo, Sem (arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması)
  • Email

Ajans ve marka tarafı bu işleri aralarında paylaşır. Türkiye’de genelde  az adam az ajans ile çözülmeye çalışılıyor. Dünya standardı; birden çok adam, birden çok ajans olmalı.

Bu fonksiyonlardan sonra stratejimizi kurmalıyız.

  • Makro dijital strateji
    • Search
    • Mobil
    • Diğer tüm fonksiyonlar bazında strateji oluşturulabilir.
  • Mikro dijital strateji
    • Marka (Örneğin Sprite ve Fanta’nın stratejisi farklıdır)
    • Fonksiyon ve marka bazında, aşağıdaki gibi bir matris ile strateji oluşturulabilir.
 

A fonksiyonu B fonksiyonu C fonksiyonu
X markası
Y markası
Z markası

 

Türkiye’de bu tarzda bir strateji kurulmuyor ve günün sonunda aferinler alınsa da, faydası ne diye sorgulanmıyor.

Biz mecra bazlı stratejiye hiç bakmıyoruz. Örneğin facebook’da olmak zorunda mıyız? – Stratejimizde varsa olmalıyız. Olacaksak da orada nasıl farklılaşacağız?

Örnek:

2011 makro stratejisi > brand hedefleri > iş planı >

  • Kampanyalar
  • Ne zaman?
  • Nerelerde, hangi kanallarda? Bu 3 madde sonunda da A kampanyası çıkıyor.

> IMC (Integrated Marketing Communications) > ideation süreci > core creative idea (eğer entegre pazarlama konuşmak istiyorsak bir tane core creative ideanız olması lazım, hepsinin ortasında olan) > tek bir sunum > brief (bu noktada facebook’da şunu yapalım denmez, sadece dijitalde yapalım denir, gerisini ajans yapar) > debrief tarihi verilir > IMC  > KPI’lar verilir > KPI rakamları da verilir > mutabakat sağlanır > proje planı çıkartılır > uygulama başlar > KPI sonuçlarına göre benefitler gelir.

Bu işin en önemli kısmı

  • Müşteri tarafındaki kişilerin donanımı
  • Süreci çok iyi tarif edip, takip etmek

Tüm bu süreç sonunda entegre bir rapor alınıyor, mecralar bazında (offline, online, dijital vb).

Dert sadece satışları ne kadar arttırdığın değil, marka sevgisini de ne kadar arttırdığın!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s