iPropaganda Global Bakış (SMA9.2)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 9. hafta 2. ders
Hasan Başusta, @hasanbasusta: iPropaganda Global Bakış


Obama’nın sosyal medya (sm) kullanımı ve iktidara gelmesi.

  • 1960’lar
  • Köpekler ve zenciler giremez
  • 11 Eylül
  • Hillary Clinton

 

Bu nasıl oldu?

Bir çok ayağı var, sadece sm demek dar olur. Obama’nın çok iyi anladığı şey, internet siyasetçisi olması ve gençlere oynaması. Gençler tv seyretmiyor, gazete okumuyor ama internetteler, bunu anladı.

Sitenin çöküşü: Dönüm noktası barackobama.com ‘un çöküşüdür. Sitenin çöküşü ile bu karar veriliyor ve süreç başlıyor. Chris Hughes‘u başa getiriyorlar. Türkiye’de halen kravatlı bürokratlar gençlere tam güvenmiyor.

Sosyal ağ: Siteler sosyal ağ görünümünde ve sosyal ağlar ne ise siteler de o işe yarıyor. Bağış toplanıyor, herkes kendi içeriğini kendisi oluşturuyor (user generation content) ve içerisinde 160 bin blog barındırıyor. Online ve offline’ı çok iyi entegre ettiğiniz zaman, başarı gelebiliyor. Sahayı çok kuvvetli tutuyorlar. Organizasyon şemasında “new media” diye bir bölüm var.

İlk defa oy kullanacak gençlerin ilgisini çektiler.

Destekçileri harekete geçirerek, sürecin bir parçası haline getirdiler (inandıkları şeyde, ülkeyi daha iyi bir yere götürebilecekleri noktada harekete geçiyorlar). Uzun kuyruk buradada geçerli.

E-posta iletişimini de iyi kullandılar.

SMS iletişimi: Gençler mobiller, gsm’lerini nasıl alırız diye düşündüler. Biz size medyadan önce haber vereceğiz, dediler. Eskiden medya haberi halka verirken, Obama ben haberi halka vericem, medya halktan öğrenecek dedi.

Gençler tv izlemiyor, yeni tv youtube: Viral videolar çekiliyor, Super Obama Girl ve Yes we can bunlara örnek. Bir pop star gibi imaj oluştu. Sanki hayralarına imza dağıtmaya gelmiş gibi…

Youbama: Aynı video burada da çok fazla izlenmiş.

Kullanıcının yarattığı içerik, designforobama

Sonuçlarda, Mc Cain’e 5 kat fark atıyor. Online’da o kadar doğru bir ekiple çalışlıp, o kadar doğru işler yapıyor ki…

Bağışta Mc Cain 201 milyon, Obama sadece online da 500 milyon toplamış. Offline’da 156 milyon toplamış. Online’da uzun kuyruktan yararlanarak topluyor.

Obama kimlerden oy aldı?

  • 30 yaş altından %66
  • İlk kez oy kullananalardan %71
  • Siyah seçmenlerden %95
  • Latin Amerikalı kölelerden %66
  • Kadınlardan %56

Araçlar ve entegrasyon

Kilit kelimelerden birisi, her şeyin her şeye bağlanıyor olması. Her şey bilimsel, web sitesinde resmi nereye koyacaklarından, bir yere ne koyacaklarına kadar tartışıp, sürekli geliştiriliyor.

Obama’nın linkedin hesabı var.

Facebook sayfasında 17,8 milyon fanı var. Tüm facebook sayfaları arasında 23. sırada.

Hayran sayısında gerçek zamanlı değişim yaşanıyor. Sadece seçimlerle bitmiyor, sonrasında konuşmaları beğenilirse hayran sayısı artıyor.

iTunes: O kadar güzel bir şekilde, videoları bedava yayınlanıyor ki… Telefon melodisi; kim telefonunun böyle çalmasını ister? – Bilmiyoruz ama ciddi bir entegrasyon örneği var.

Youtube’dan soru sorulabiliyor, digg mantığında en çok sorulması gereken sorular üste çıkıyor ve Obama cevaplıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s