Sosyal Oyun (SMA 8.2)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 8. hafta 2. ders

Onur Karcı, Volkan Taban: Sosyal Oyun

Yeni nesil dijital eğlence modelleri tasarlıyoruz. Türkiye’deki ilk oyun stüdyolarındanız. İlk ve en büyük oyunumuz Townster. Şehir kurma ve emlakçılık oyunu, fb de oynanıyor.

Küçük bir kasaba ve evle başlayıp, kira toplayarak bir emlak kralı olabiliyorsunuz. En önemlisi oyuncular kendisi hayalindeki şehri geliştiriyor. Ağaçlı veya binalarla dolu bir şehir gibi.

Sosyal oyun (so) nedir?

Herkes so oynayabilir, basit oyun mekanizmalarına sahip. Çok kısa zamanlar içerisinde oynayabiliyorsunuz, çalışmaya başlamadan önce 5 – 10 dk.lık oynamalar gibi. Önemli olan süreklilik olması.

Aslında sosyal ağlarda oynanan oyunlar dense daha doğru, çünkü saklambaç da bir so sayılır.

Müzikte olan gelişmeler (plak > kaset > cd > mp3 > fizy) oyunda da benzer şekilde var.

Oyuncular ne istiyor?

Yeni donanım yerine yeni nesil deneyimler yaşamak istiyorlar. So’ların patlamasında farmwille‘in büyük etkisi var.

So’da 3 motivasyon var;

  • Arkadaşlarla etkileşim
  • Sosyal statü kazanımı
  • Deneyimi paylaşmak

İnsanlar en çok facebook’da oyun oynuyorlar. Facebook kullanıcılarının %53’ü oyun oynuyor. Oyun oynayanların %50’si de oyun oynamaya giriyor.

City Ville, 1 ay içerisinde +100 milyon oyuncuya ulaştı.

So açısından Türkiye oldukça önemli ve büyük bir pazar. Türkiye’de +15 milyon civarında oyuncu var. Footbo City, Kebap Dünyası vb. örnekler var.

İş modeli nedir?

Gelirlerin %60’ı oyuna para verenlerden, %15’i ise oyuna reklam verenlerden. Reklam gelirlerinin önümüzdeki senelerde artacağını bekliyoruz.

Sanal ürünler oyun içerisinde satın alınabiliyor, çok küçük paralar ama totale baktığınız iyi bir gelir oluşuyor. Oyuncuların %2’si ile %5’i oyunda ödeme yapıyor, bir kere ödeme yapan daha sonra daha fazla ödeme yapıyor. Suudi Arabistan’dan bir kişi, bir oyuna 25 bin$ harcadı.

Tekliflerde bir gelir kalemi. Bir sekme var, tıkladığınızda bir anket doldurulması karşılığında oyun parası veriliyor.  Direkt oyuncudan değil, 3. parti şirketten de para kazanıyoruz.

Oyun için reklamlar, son dönemdeki en büyük trendlerden birsi. Çiçekçinin billboard’a reklam vermesi gibi. Bu reklamlar oyun içine yedirilmeli ve sırıtmamalı.

So ve marka

Bir marka olarak kullanıcının olduğu yere gidiyoruz, dolayısıyla kullanıcıların sosyal ağlar ve oyunlarda olduğu düşünülürse so’lara ilgi bu yüzden artıyor. Çünkü hedef kitleleri orada. İnternet sitesine reklam yerine so’ya reklamın geri dönüşünün fazla olacağını düşünmeye başladılar.

  • Markalar oyun deneyiminin bir parçası olabilir. Ttnetin normal hayattaki fonksiyonunu oyunda da sağlayabiliyorsunuz.
  • Oyun içi reklam, marka bilinilirlikleri değil bağ kurmak içindir.
  • So’lar facebook kitlesinin büyük kısmına ulaşır. Markalar kullanıcılarının oyun oynamadığını söylüyor ama facebook kullanıcılarının %53’ü oyun oynuyor. Bu yüzden tüketicinizin seveceği oyunu bulabilirsiniz.
  • So’larda yapılan reklamlar sadece sanal dünya ile sınırlı değildir. Markette ürünlerin üzerinde sticker var ve bunu kazıyıp oyunda kullanabiliyorsunuz.
  • Markalar kurulan etkileşimi ödüllendirebilir.

Case study

Marketlerde özel ürünler satılıyor ve bu ürünlerdeki kodları oyunda kullanabiliyorsunuz. Dolayısıyla oyuncular fiziksel bir ürün satın alabiliyor.

Ttnet Mümkünlü kasabası için bir so fikrimiz var.

Her şey biraz daha oyun mekaniğine dönüşebiliyor. Her adımda belli ödüller verilebiliyor ve belli bir davranış oturtulabiliyor. Foursquare tam bir oyun mekaniği örneği. Artık çok farklı platformlardan oyunlara ulaşılabiliniyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s