Sosyal Medyada Kişisel Marka Olmak (SMA 7.3)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 7. hafta 3. ders

Ufuk Tarhan, @futuristufuk: Sosyal Medyada Kişisel Marka Olmak

Kendi markamın altında bir de tablet semineri markalaştırıyorum. Ve bunları geleneksel medya ile yapmadım, sosyal medya (sm) kanalıyla yaptım.

Esasında marka kendi başına hiçbir şey, mesaj bütünlüğüyle markayı oluşturuyoruz. Neyin markası olacağım ve ne işe yarayacağım?

Şu an kendinizi ufak ufak markalaştırma projesine başlayabilir ve bunu projelendirebiliriz.

Niye markalaşıyoruz?

Maddi manevi her türlü amacımız için ne kadar bilinir ve güvenilir hale gelirsek, önümüzdeki kapılar o kadar açılır. Yaratıcı bir şekilde akılda kalan, unutulmayan, güvenilen bir hare yaratmalıyız. İlk akla gelen, ilk tavsiye edilen olmadan kalabalıklar (ister şirket içinde, ister girişimci olalım) içinde bir yere gelemeyiz. Artık sm ile herkes bu markalaşma ve farklılaşmayı yapabilir, bu çağdayız.

Marka=Keyword

Kendimizi ifade eden keyword’leri bulmak için mesajlarımızı ona göre vermeliyiz.

@hrn projesi: Kişisel markalaşma çalışması sonucunda ufukta sosyal sorumluluk ve müzik organizatörlüğü çıktı.

@Sonmezmurat projesi: Global markaları alternatif lokal markalar oluşturmak istiyor.

Artık farklılaşmadan “başarının” gelmesi çok daha zor.

Daralmalı  > netleşmeli > keywordleri oluşturmalıyız. Bu süreçte bizi en çok heyecanlandıran şeylerin dışındakileri elemeliyiz.

One thought on “Sosyal Medyada Kişisel Marka Olmak (SMA 7.3)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s