Monitoring, Semanticum (SMA 6.3)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 6. hafta 3. ders

Devrim Altaylı, @devrimaltayli: Monitoring, Semanticum

Semanticum örümcek ağ yapısı ile çalışıyor. Siteleri indeksliyor ama facebook, twitter ve friendfeed’de indeksleme yapılamıyor, api (application programming interface) üzerinden besleniyoruz. Bu nedenle bunları katalogluyoruz ve kendi database’imizde tutuyoruz.

Sadece keyword bazlı monitoring yaparsanız, yani metrik bazlı yapılmazsa; misal Koç Holding için, kurban bayramında top yaparsınız. Metrik bazlı tanımlama geliştirilebilir, ilk tanımlamada doğru sonuç almasak da geliştirerek doğru sonuca gidebiliyoruz.

Analizlerimizde markanın sadece konuşulup konuşulmadığını değil, sevilip sevilmediği gibi analizleri de yapabiliyoruz.

Kullanıcı bazlı analiz çok zor, tüm sosyal medyanın kullanıcı bilgilerini almak lazım, çok server lazım. Ama yakında olacak.

Öncelikle içerikler çek,iliyor ve sonrasında dil filtresi ile istediğimiz dildeki sonuçları analiz edebiliyoruz.

Sadece marka ile ilgili değil marka departmanları ile ilgili temalar da açılabiliyor. Bu şekilde departman bazında CRM entegrasyonu yapılabiliyor (Social CRM).

Semantik analiz ile marka takibi yaparken rakip marka bilgisi de geçiyorsa, ikisi için ayrı ayrı not ediliyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s