Kurumsal Bloglar (SMA 6.4)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 6. hafta 4. ders

Yiğit Kalafatoğlu, @yicit: Kurumsal Bloglar

Türkiye’de iyi bloglar var ama kurumsal bazda çok iyi değil. Kurum hedef kitleye ulaşmak ister ve blog bunda bir aracı olabilir. İyi blog yazmanın kuralı çok blog okumaktır, blog dünyasının içinde olmak lazım.

Nereden başlamalı?

İlk önce doğru türü tespit etmek sonra içerik nasıl sağlanacak, kim yazacak, ne kadar sık güncellenecek, nasıl işleyecek ve tutundurulacak?

Blog türleri;

  • Bilgi blogları,
  • Problem çözme blogları (IBM, Microsoft ve Google için örnekler var.),
  • Bağlantı blogları (Birden fazla içeriği tek bir yerde vermek, DASK için önermiştik.),
  • Görüntü blogları (Şirketin içini dışarıya gösterir. Turkcell iyi yapıyor, çalışanını gösteriyor.),
  • Yol gösterici bloglar (Amaç tüketiciye fayda sağlamak, pratik bilgilerle.),
  • Komünite blogları

Yayın politikası belirlenmeli, aylık yazı takvimi oluşturulmalı, içerikler çok uzun olmamalı, yazı dizileri oluşturulmalı, resmi görünmeli ama resmi konuşmamalı, görüntü ve video paylaşımı olmalı.

Bu bloglara bakarak ne hissediyorsunuz?

Turkcell, Mercedes, Ttnet, Hitay: Hangisi markayı vurguluyor, hangisinde çalışan ve insan ön planda vb.?

Blog kime ve neye yönelik açılıyor? Bu strateji baştan oluşturulmalı.

Kampanya mı, fenomen mi yaratmak istiyorsunuz? Kampanyalar uçar, fenomenler kalır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s