Deneyim 2.0 (SMA 5.4)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 5. hafta 4. ders

S.İrengü Özmen, @sedaozmen: Deneyim 2.0

Sosyal medya (sm) tüketicilere güç verir, her şey hakkında pozitif ve negatif yazabiliyoruz. Kimse elimizdeki mutluluk topunu alamaz, bunun için şirketler itibar ve komünite yönetimi yapıyorlar, yapmalılar.

Deneyim 2.0

  • Blogger etkinliği
  • Marka elçileri
  • Sosyal ağlar
  • Browser (html 5)
  • Mobil uygulamalar (tbox foursquare)
  • Açık hava
  • Proje yaratımı
  • Yenilikçi
  • Dikkat çekici
  • 360 derece (etkinlik, digital, pr, satış noktaları)

Tüketiciye dokunan > kalbini kazanan

Tüketici beklentisini aşan > onu coşturabilen

Yaratıcı fikir > ürün, hizmeti canlandırabilen

Ne? – İçeriği planlama

Niçin? – Amaç belirleme

Nasıl? – İletişim yönetimi

Kim? – Hedef kitle

Etkinlik planlama

  • Blogger etkinliği dışında bişey isteyen müşteri varsa şanslısınız.
  • Yol haritası
  • Projelendirme
  • Sosyal ağların kullanımı
  • Hedef kitle/blogger seçimi
  • Etkinlik tarihi ve detayı
  • Davetlerin etkinlik programı
  • Amaç
  • Marka bilininirliğini arttırmak
  • Ürün deneyimini yaşatmak ve gerti bildirim
  • Marka ve ürün algısı arttırmak
  • Marka temsilcileri yaratmak
  • Strateji
  • Bütçe

Basmakalıp listelere bağlı kalmayın, önemli olan sadece takipçi sayısı değil…

Kampanyanın sürdürülebilirliği için; katmanlı bir interaktif kampanya ile yeni ürün yapmak tercih edilebilir.

Kullanım biçimleri

  • 1-1 tecrübe; ipad gibi (redbuldan 2 kız içeri dalar ve örnek gerçekleşir)
  • Sanal deneyim (arttırılmış gerçeklik)
  • Deneysel (3d filmlerin ön gösterimi)
  • Hizmet (ido, deniz taksi, otobüs kullandırtma gibi)
  • Sosyal sorumluluk (lösev, engelleri kaldır )
  • Sponsorluk
  • Burberry experience

Gillette fenomen blogger project,

Kampanyalarda baştaki planlama ve projelendirme iyi olursa algıda olumlu sonuçlar yaratabiliriz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s