Sosyal Mecra Yaratmak, Komünite Oluşturmak (SMA 4.3)

Kadir Has, Sosyal Medya Akademisi 4. hafta 3. ders

Volkan Biçer: Sosyal Mecra Yaratmak + Komünite Oluşturmak

Savaş, tarım, sanat, endüstri >> bilgi çağı >> ???

Eskiden daha zor, okullu olmak da yetmiyor. Master da olsa halen iş bulabilir misin? İnternet ve sosyal medyanın (sm) kritik tarafı, iyi bir fikir ve uygulamanız varsa okullu olmanıza gerek yok.

Ortakantin.com?

3. sınıftayken kurduk, amaç üniversite öğrencilerini birleştirmekti. Hızlı bir şekilde 100 bin kullanıcıyı yakaladık.

En önemli

Komünitenin parçası olmalısın: O mecranın konusuna, konseptine hakim olmalı ve çok iyi tanımalısınız. Aksi takdirde, parçası olmadığınız komünizte ilk başta tutsa da sonrasında ölür. Parçası olmak; aşağıdakileri yapabiliyorsan parçası olmuşsundur.

  • Tanıtım
  • Bağlılık
  • Yeni üye! Kendi networkünü katarsın.
  • Ücretsiz çalışanlar topluluğu! (hassas)
  • Kavga gürültü, kemik kitle çok tehlikelidir, her an kavga çıkabilir, yeni kitleler arası mesela.

Kopyalamayarak unique bir iş çıkarmalısın: Ortakantinde biz de kopyaladık ama kendimize has bir şey çıkarttık.

Takım olmalısın: Ekip çok önemli, iş paylaşımı… üyelerde önemli.

Business partnerler belirlemelisin, kaynaklarını mümkün olabildiğince açmalısın: İşi açtığında kiminle ne gibi benefitler sağlanabilir, önceden analiz edilmeli. Biz sadece kullanıcıya odaklandık ama çevrede mümkün olduğunca business partnerler bulmak önemli. Çünkü o partnerlerle yapacağınız ilişkilerden birisi bingo yapabilir ve oradan yürürsünüz.

Bir ömür biçmelisin: Yarattığınız mecra hiç ölmeyecek sanırız ama ölür, o yüzden mutlaka ve mutlaka ömür biçmeliyiz. Yaşlanacak, evet bir gün ölecek… reklam vb tekliflerden ürüne focusun gidiyor ve para kazanmaya odaklanabiliyorsun, bu da bir tehlike. Yahoo 110-120 $ dan 10 $’lara düştü…

Ticari kazanç bakış açın olmalı: Bu işten nasıl para kazanacağın olgusunu önceden belirlemelisiniz. Aksiyon hemen olmasa da olur… bir kullanıcının hangi vakti hangi mecrada geçiyor önemli, sosyal mecra yaratacaksanız bunu hesaplamalısınız. Tamamen reklam odaklı bir business şu an geçerli değil, ticaret tarafını iyi organize etmeliyiz.

Aşık olmalısın: Ben ortakantini yaparken Turkcell’de çalışıyordum, aldatıyordum. Sevgiliniz ikinci bir sevgili kabul eder mi? Sosyal mecrada öyle. Kötü olduğunuzu bilseniz bile korumalısın (pozitif), gerekirse sonrasında düzeltirsin.

Global bir markanın ruhunda sosyal mecra tanımlaması

Yahoo’nun içinde de profile var ama facebook’u bırakıp onu kullanmazsınız. Global firmaların sosyal mecra işinde başarılı olabileceğini düşünmüyorum. Çünkü zordur, kurallar ve kimlikler vardır.

Örnek: Gezenzi başarısız oldu, başarılı olması da zor, zaten foursquare Türkiye’de tutmamışken, yeni ürünle girmek mantıksız.

Evangelist?

Yahoo! Developer network, Chris Heilmann. Facebook’daki uygulama formatının aynısı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s