Sosyal Mecralara Giriş (SMA 1.2)

Yiğit Kalafatoğlu, Sosyal Mecralara Giriş

Türkiye’de 28 milyon net kullanıcısı var. Facebook, twitter, friendfeed, forum, blog vb.

Facebook:

Kraliyet ailesi neden facebook da? Bir karallık net krallığında yer alıyor, facebook net in kralı oldu.

Facebook hesabım “müstehcen” foto nedeniyle kapatıldı. Kime göre müstehcen? Sonuç, hesabımdaki tüm bilgilere ulaşamıyorum! Blog ve sosyal medya hesaplarını birbirine bağlayarak kullanıyorum, size de öneririm.

Bir marka her 10 kişiden 1 ine facebook dan ulaşabilir, istatistik olarak böyle.

Micro blogging:

Web ile blogun 3 temel farkı vardır.

  • kronolojik,
  • güncel,
  • spesifik

Bloglar güncel yazıdan eskiye doğru gider (ters kronolojik sıra) ve sürekli günceldir. Blogların spesifik bir konusu olmalıdır.

  • Ters kronolojik sıra
  • Taşınabilir içerik
  • Mesajlaşma ve tartışma ise diğer özellikleridir.

Friendfeed:

Türkiye’de daha popüler, bize daha çok uyan bir platform. Farklı sosyal medya hesaplarınızı bağlayabiliyorsunuz. Yorumlar bir başlık altında listelenebilir. Twitter a göre konulu yorumlar daha iyi takip edilebilir.

Like var ama unlike yok, facebook satın almış.

Twitter da anlık yazarsınız, en tepeye çıkar ve ters kronolojiye girer. Friendfeed de aynı ama en çok yorum alan en üste çıkar. Friendfeed uğultu ve konuşmaya önem verir.

Yayılmasını istemediğiniz bir feed varsa beğenme ve yorum yazma tercih edilmemeli. Bu nedenle çok marka friendfeed den çıkmıştır. Çünkü ağızları yanmıştır.

Twitter:

Günde 55 milyon tweet atılıyor, Türkiye de 100 binin üstünde aktif kullanıcı günde 110 bin tweet atıyor.

Twitter da son konuşulan önemsenir ve kişiye abone olursunuz. Friendfeed de ise çok konuşulan.

Friendfeed de direkt dosya paylaşımı var, twitter da ise 3.parti ile paylaşım var. Twitpic gibi.

140 karakter, kısa, sade, az ama öz! Sms de 160 iken 140 niye, 20 karakter nasıl değerlendirilecek? Reklam alabilirler?

Sosyal medyada bir şey yazdığınızda reaksiyon gelmiyorsa anlık bunalım yaratabilir.

@: kime konuştuğun

#: bu konuda daha çok konuşulacak, bu etiketten takip edin anlamında (Sosyal medyada etiketleme ne işe yarar? – Daha kolay bulmayı sağlar.)

trollük: oyunbozan olmak, sohbeti başka biyere sürüklemek.

Linkedin:

May 2003 de başladı, Cv leri unutn linkedin var.

Kullanıcıların büyük bölümü profesyoneller, işletme yöneticileri, girişimciler için bir fırsat sunuyor.

Friendfeed i twitter a bağlanmasını tercih ediyorum. Ama tabi içeriğiniz daha çok neredeyse ona göre bağlamak mantıklı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s