Sosyal Medyaya Giriş (SMA 1.1)

Ufuk Tarhan, Sosyal Medyaya Giriş (webratörlük yaparak siberyoner olmak istiyor)

Kadir Has Üniversitesi, Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin hazırlamış olduğu “Sosyal Medya Akademisi” Ufuk Tarhan ile start verdi. Sosyal Medyaya “hatalı kullanım rezil, akıllı kullanım vezir, sıfır kullanım sefil eder.” mottosuyla giriş yaptık.

Sanallaşma öyle bir boyuta geldi ki, dünyanın ilk sanal konseri Japonya’da yapıldı. Her şey gerçek, diva sanal. Hatsune Miku

Bilgi ve bunlardan yararlanma kapasitesi çağın en üst noktasında. Yeni çağ prometeusu için bir video daha. prosumer – experience is new reality

Geleceği iyi okuyanlar ve görenler başarılı oluyorlar diye bir algı vardı. Ancak gelecek bizi bekleyen durağan bir şey değildir. Gelecek bizim tarif edebileceğimiz ve bizim şekillendirdiğimiz, hareket halindedir. Self organize olmamız gerektiğinin en çok hissedildiği çağdayız.

Bundan önce süreçlere o kadar çok odaklandık ki, kıt kaynakların sınırlandırdığı bir alan içinde oynadık. İnternet ile, kaynakların o kadar da kıt olmadığı alternatifleri gördüğümüzde, insanların ihtiyacı sonsuz ve kaynaklar kıt söyleminin doğru olmadığını fark ediyoruz.  Bu nedenle sürdürülebilirlik önemli oldu. Şu an kafamızdaki paradigmalar alt üst ediliyor.

Sıralama yaparsak; tarım > mavi tulum, işçilik > mikrolaşma, bilgisayar > farkındalık sorumluluk, sibernasyon (siber dünya) çağına geldik, 4.çağa topluluk ekonomisi de deniyor.

Robotlar ve akıllı sistemlerle yaşamaya başladık. Paylaşımın önemi gittikçe artıyor, esasında sosyal medya ve paylaşımın bu kadar önemli olması bu shiftin dönüşünü sağlamaktır.

Geleceği tahmin değil tarif edebiliriz. Bunu da senaryolaştırarak ve simule ederek yapabiliriz.

Sosyal medya sadece bir kapı kolu, bu kol ile kapıyı açıp, siber dünyaya gideceğiz. Eski formüller altüst olmuş durumda, yeni formüllerle uzlaşarak ilerlemeliyiz. Bu şekilde daha iyi bir dünya yaratabiliriz. Bu yeni dünyada yaşayan ilk nesiliz. Herşeyi yapabilir durumdayız, herşey daha çok erişilebilir, korku ve kaygılardan kurtulup “peki daha iyi ne yapabilirim?” demeliyiz. Sosyal medya kapı kolu ise, hangi kapıyı açacağınızı bilmeden, nereye gideceğinizi düşünmeden, bu kapıyı açarsanız ya düşer ya da başka bir dünyaya çıkarsınız.

Experience a normal day in 2014, video.

Her dönemin tetikliyici alet edavatları var, bir önceki çağdaki tetikleyiciler internet ve gsm dir.  4.çağdaki tetikleyiciler genetik ve nano teknolojiler olacak.  Nano Yunancada cüce demek, kabaca milyarda bir küçülme denebilir. Genetik ile insanın yapısını çözer ve nano ile birleştirebilirsek…

Çiftçi > işçi, mavi yaka > kurumsal alan kölesi, beyaz yaka > şimdi yakalar rengarenk olacak. Sizin yakanız ne renk olacak?

Uzgörünün 3g si: Uzak, uzman, uzlaşmacıdır. uzlaşmacı da kendi içinde insanlararası, multidisiplinlerarası, zamanlararasıdır.

Gelecek senaryosu (Gelecek tasarlayarak futurist olmak için olumlu tasarı yapmak kritik.)

Mavi dünya: Robotlar gelişiyor, sistemler akıllanıyor, bazı şirketler çok büyüyor. Her sektörde sadece 4-5 tane kalan şirketlerde çok teknolojik. Çok robotlu az ama dahi insanların çalıştığı bir düzen. Bu şirketler çok büyük olacak ve devletleri bile tanımayacak.

Turuncu dünya: Artık mavi dünyada olmak istemeyen ve olamayanlar turuncu dünyaya transfer olacak, webratör olmak isteyecekler. Web ekonomisi içerisinde digital işler yapan insanlar olarak girişimci olacağız.

Yeşil dünya: Çalışmayan dernek ve sertifikasyon işleri ile uğraşanların dünyası olacak.

Eskiden 10 senede olan şeyler artık 5 senede oluyor. Bir şeyin her şeyini, her şeyin de bir şeyini bilmemiz gereken bir dönemdeyiz.

Yaratıcılığınızı tetiklemek için yeni araçları kullanmak önemli, smartphone, ipad vb. yaratıcılığı geliştiriyor. (ipad ile çeşitli uygulamalar ile konu pekiştirilir.)

Yeni dünya, web ekonomisi:

  • Kaç tıklamalık insan, markasın?
  • Kaç takipçin var?
  • Hangi topluluğun üyesisin?
  • Nelerin üyesisin?
  • Neleri takip ediyorsun?

Digital dünya tanımları:

  • Tiraj: tıklama
  • Okuyucu: visitor
  • Müşteri: takipçi
  • Tüketici+üretici: türetici
  • İntertelemedya
  • Co-creation

Tıklanmayana, tıklamayana ekmek yok.  Digital dünyada görünemek önemli ama nasıl gözüktüğümüz daha önemli, digital iziniz için attığınız adımları iyi düşünmeliyiz. Zira allah affeder, google affetmez.

Facebook bir avm esasında, buluttaki avm. Şu an gelinen nokta, Facebookland olalım herkes gelip üstünde yer alsın.

Nereye gideceğinizi iyi bilen şekilde digital izler bırakırsanız (keyword) ilgiler sizi takibe alır ve her paylaşımda, paylaşanın networkündekilere de gitmiş, ulaşmış olursunuz.

Aslında sosyal medya gerçek hayatın izdüşümüdür. Mutlaka digital dünyada sosyal medyada yer almamız gerekiyor.

Bir zamanlar cep tel.i kullanmıyorum diyenleri düşünün, şu an Türkiye’de 62,8 milyon kullanan var. Şimdi de sosyal medya kullanmıyorum diyenler onların haline düşecek. Kullanmıyorum diyenlerin halinden şüphe edin.

Türkiye sosyal medyaya çok hızlı girmiş durumda, msn de 2. facebook da 4.yüz. “Türkler yeni dünyanın, yeni platformlarında hızla en aktif-etkin-genç internet nüfusu!” Gerd Leonhard

2008 de bile twitter bilinmezken şu an web in 4. şirketi. Anti twitter videolarına bir örnek. Twitter bağımlılık mı?

Sosyal medya ağlarını örüyor… müşterilere digital adres vermemiz gerekiyor, bunu verdikten sonra sosyal ağlarda yer almamız daha anlamlı. Şu an pazarlama, iletişim, ik daha çok ilgili ama müşteri datası toplama adına da sosyal medya çok iyi bir alan.

Sosyal medya stratejisi yapmazsanız, şeytanın önünden çıngırakla geçmiş olursunuz. Belli bir strateji doğrultusunda ilerlemek gerekir.

Face>twitter>youtube>friendfeed>…

Sosyal medya sadece yeni bir araç, yöntemdir ama etik, ahlak vb. değişmedi.

Yakın gelecekte sosyal medyayı konvansiyonel yöntemler birlikte, akıllıca entegre edilmesine uğraşmalıyız. Sosyal medya magic değil, arttırıcı bir tool.

Sosyal medya bir kapı kolu ve digital dünyada strateji olmadan ilerlemek mümkün değil.

Kitap önerileri:

  • Buy.ology,
  • Twitter Tips, Tricks, and Tweets
  • Beyond Disruption ya da Bana Bi Akıl Ver Hocam!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s